Mar 18, 2012

yang suci



Apa kau rasa bila dengar berita kat radio..
Tonton tengok berita satu tiga puluh kat tv..
Baca surat khabar
Ada keluar berita pasal pembuangan bayi..
Yang paling sadis sekali hampir tiap-tiap hari ada kes macam tu..

Suka hati kau je nak buang baby tu merata..
Apa??
Kau ingat nyawa tu macam mana?
Kalau cakap bodoh marah..
Kalau cakap tak ada otak kau mengamuk sakan..
Cakap kau tak ada hati perut kau hangat..
Tapi betullah..
Kau-kau yang buang-buang baby tu bodoh..
Tau tak otak letak kat kepala lutut??
Dalam Al-Quran dah jelas ALLAH cakap jangan hampiri zina..
Tadabbur betul-betul ayat tu..
ALLAH cakap jangan hampiri apatah lagi buat..
Tapi kau degil
Kau buat jugak..
Kau tahu tak kenapa ALLAH larang manusia macam Ann dan kau hampiri zina?
Salah satunya nak jaga keturunan kau..
Bila dah lahirnya anak luar nikah nie atau bahasa halus sikit anak tak sah taraf nie..
Masyarakat akan pandang serong kat anak-anak macam nie..
Walaupun dorang tak salah apa-apa pun..
Bersih
Suci

Lahirlah umat-umat manusia yang tak tahu mana asal-usul..
Kau pulak nak elak malu kononnya..
‘Simpan’ anak kau yang tak tahu apa-apa tu dalam tong sampah..
‘tak apa nak...nanti anjing datang makan kau , selamatlah kau dari dunia fana nie’

Ohh
Sungguh mudah..tak nak , buang
Kau tak tahu ke yang kau tak kan terlepas..
Hukuman dunia satu...
Sungguhpun kau terlepas kat dunia
Jangan lupa janji ALLAH
Hukuman akhirat sedia menanti ..selagi kau tak bertaubat..
Nauzubillah..

Kat mana kau letakkan rasa malu
Yang ALLAH titipkan dalam tiap jiwa mu’min?
Malu lah pada ALLAH..
Tak ada gunanya kalau kau cuma malu pada manusia..
Sebab kau boleh menyorok dari pandangan manusia
Tapi ingat kau tak kan dapat menyorok dari pandangan Dia
Kalau malu pada ALLAH subur dalam hati kau..
Kau tak akan buat kerja-kerja terkutuk tu..
Sebab kau tak akan dapat lari pandangan ALLAH
Walau sejauh mana pun kau lari

Andai satu hari kau dah sedar
Percayalah Dia akan sayang kau lebih dari segala jenis saying yang ada kat dunia nie..

Ann rasa sedih bila teringat kata-kata Saidina Ali A.S..
‘Jika engkau hendak melihat dunia akan datang , lihatlah remaja pada zaman ini’

Apa yang kau nampak pada diri remaja hari ini????
Apa yang kau nampak??
Macam mana agaknya dunia akan datang..
Jika pemimpin masa itu adalah dari generasi sekarang?
Tak terbayang..

Ya ALLAH..
Sungguh aku tak ada kuasa untuk mengubah mereka..
Sungguh aku tak mampu membetulkan langkah merek yang terpesong..
Sungguh akau tak ada upaya..
Aku lemah Ya ALLAH..
Di mana kekuatan aku untuk berdiri menggalas amanat Rasul-Mu??
Cuma aku mampu berdoa
Dan menjaga hati sendiri agar aku tak terhumban dalam kebinasaan ini..

Ya ALLAH..
Sungguh aku lemah..
Aku tidak mampu untuk menegur mereka seusiaku..
Aku tak upaya membetulkan mereka disampingku..


Maaf
Ann tak ada upaya
Maaf
Maaf
Maaf
Maaf
Ampunkan aku ya ALLAH jika aku buta melihat dosa disekeliligku....


Moga Allah sayang kau selalu

Maaf jugak
Ann tak mampu nak menaip lagi
Salam..


No comments: